IMG
Drobečková navigace

Úvod > Školní vzdělávací program

Vzdělávací program

 S KOUZELNÝMI SLOVÍČKY, PROJDEME SVĚT CELIČKÝ ANEB CESTIČKY ZA POZNÁNÍM.

Filozofie vzdělávacího programu je symbolizována BAREVNOU CESTIČKOU, která děti zavede i do nejvzdálenějšího kouta světa a poznání.

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM 

je vypracován jako schématický model vzdělávání, který pomoci berevných cestiček bude dětem poskytovat jako schématický model vzdělávání, který pomoci barevných cestiček bude dětem poskytovat osvojování návyků, dovedností a postojů zdravého životního stylu, vnímání přírody v přirozených souvislostech a získávat tak reálnější pohled na svět, poznávat život ve společnosti, orientovat se v ní, vytvářet pěkné kamarádské vztahy a řešit náročné, konfliktní situace, které děti prožívají.

CESTIČKY JSOU KLIKATÉ, BAREVNÉ A PŘINÁŠEJÍ ŠTĚSTÍ. VEDOU NÁS DO SVĚTA LIDÍ, ZVÍŘAT, VĚCÍ A ROSTLIN.

 

Charakteristika integrovaného bloku

Téma bylo zvoleno k značné aktuálnosti. S nepřátelskými pocity a a gresivitou se v poslední době setkáváme velmi často

a začínají nás velice zneklidnňovat, proto je nutné, aby učitelka podporovala správné utváření vztahů mezi dětmi i vztahů k dospělým, jejich udržování a další rozvoj.

Po malých klikatých cestičkách v rámci tématu si děti budou vytvářet schopnost všímat si problémů okolo sebe a v rámci možností je řešit. Budou se učit citlivosti, ohleduplnosti k druhým a pomáhat druhým.

Záměr vzdělávacího cíle

Prostřednictvím integrovaného bloku chceme porozumět ageresivnímu chování dítěte, učit se vnímat pocity dítěte a trpělivosti zapojovat dítě do spravedůivého řešení konfliktů - hodnotit a vyjadřovat se k nim tak, aby se dítě naučilo vyrovnávat se s obtížemi.

1. Cíle integrovaného bloku

  • Poskytovat dětem atmosféru povzbuzení, důvěry a příznivého emočního klíma a spolehlivého zázemí.
  • Učit se předcházet a řešit náročné, konfliktní situace, které děti prožívají.
  • Podporovat osvojování zákldaních norem a vzorů chování.
  • Zaměřit energii dítěte k pozitivním a smysluplným aktivitám ve formě tvořivých činností.
  • Vytváření prosociálních postojů (tolerance, respekt, citlivost, porozumění).
  • Rozvoj kulturně estetických dovedností vytváření základů estetického vztahu ke světu, kultuře a umění.